Ik procesdoelen formuleren en toepassen in een wedstrijd
Ik kan visualiseren met een positieve afloop
Ik heb kennis van alle aspecten van de tennissport
Ik kan focus houden op de juiste dingen in mijn ontwikkeling
Ik kan feedback ontvangen
Ik kan omgaan met tegenslagen en ik durf fouten te maken
Ik kan mijn gedachten controleren van negatief naar positief
Ik kan goed plannen
Ik ben altijd goed voorbereid op elke wedstrijd en training
Ik kan de tegenstander analyseren en mijn spelplan aanpassen
Ik kan relativeren
Ik ben zelfredzaam als ik onder druk sta
Ik neem verantwoordelijkheid voor mijn ontwikkeling
Ik ken mijn talenten en train daar het meeste in
Ik kan mijn omgeving kiezen die bij me past
Ik kan rituelen ontwikkelen die mij helpen onder druk te presteren
EQ Sociaal/Emotioneel
Ik draag bij aan een stabiel thuisfront
Ik zorg voor een goede relatie met mijn begeleiding en teamgenoten
Ik kan een gevoel van zelfvertrouwen creëren
Ik kan mezelf blijven waarderen ook bij verlies
Ik kan mijn emoties uiten
Ik herken mijn emoties en kan ze stabiliseren
Ik kan in alle omstandigheden aardig voor mezelf blijven
Ik weet hoe ik mij intrinsiek kan motiveren
Ik weet en volg mijn passie
Ik kan mij inleven in andere mensen
Ik ben eerlijk naar mijzelf
Ik doe veel leuke dingen
FQ Fysiek/Energetisch
Ik kan een goede kwaliteit van slaap creëren
Ik gebruik de juiste voeding voor mijn training en wedstrijden
Ik train de juiste fysieke vaardigheden voor mijn ontwikkeling
Ik weet hoe ik fit word en zorgen voor veel energie
Ik weet hoe in mijn motoriek kan verbeteren
Ik kan mijn spieren ontspannen
Ik kan mijn ademhaling controleren
Ik kan druk en stress hanteren
Ik heb goede technische vaardigheden
Ik beheers de technische slagen goed
"Wanneer de ontwikkeling stil staat/stagneert blijf dan geloven (als team van kind, trainer en ouder) en geef bewust een nieuwe prikkel om de volgende leersituatie te creëren."